Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

ANR BBDO växer inom pr

ANR BBDO vill växa inom pr – anställer Channa Rogsten.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 04 December 2014, 10:09
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:20

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Som Dagens Media tidigare har berättat är ANR BBDO en av det flertal reklambyråer i Sverige som satsar hårt på att även erbjuda pr-tjänster.

ANR BBDO har nu en uttalad strategi att bredda sitt erbjudande och ta upp kampen med pr-byråerna. Camilla Westman är sedan april pr-chef på byrån.

– Jag är övertygad om att byråer från båda hållen kommer att röra sig alltmer mot varandra, sade Camilla Westman nyligen i Dagens Medias pr-special.

För några veckor sedan kammade ANR BBDO hem ett guld och ett silver i pr-tävlingen Spinn.

Nu stärker byrån upp pr-erbjudandet med en nyrekrytering. Channa Rogsten, som kommer närmast från en tjänst som pr-ansvarig för Noa Potions, blir ”research & pr-manager” på byrån.

– Dels ska hon bidra med ett pr-perspektiv i projekten, men också stärka upp vår satsning inom social medier och viral spridning, säger Camilla Westman till Dagens Media.

Prenumerant? Läs Dagens Medias pr-special, som finns i #19 2014. Den innehåller bland annat en djupdykning i den totala branschglidning som nu sker.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

 

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.