Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Almedalsdrinken är årets snackis

Publicerad: 9 Juli 2012, 05:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:16

Rosévinet kan se sig besegrat av det alkoholfria alternativet. Almedalsdrinken blev årets snackis under Almedalsveckan, enligt Pronto.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenPronto CommunicationPolitikerveckan

Pronto, som ligger bakom Almedalsindex,se har nu utsett Årets Snackis. Efter en jämförelse av såväl statistik som besökarnas åsikter via Twitter och sms så är Almedalsdrinken Årets Snackis.

Drinken fick över 700 tweets och 403 likes på Faceboo och vann tidigare i veckan även pr-byrån Westanders utmärkelse Hetast i Almedalen.

- Efter att kvantitativt och kvalitativt ha analyserat samtalen hela veckan kan vi konstatera att Almedalsdrinken är Årets Snackis i Almedalen. Drinken har varit ett genomgående tema både i sociala medier och från samtal i Visby. Framförallt har Almedalsdrinken engagerat människor vilket är viktigt för framgångsrik kommunikation, säger Benjamin Palmqvist på Pronto.

Almedalsdrinken är en alkoholfri drink som togs fram inför Almedalsveckan av nätverket "Folkrörelser mot droger".

Årets Snackis

Årets Snackis är en en utmärkelse som går till den person, organisation eller fråga som väckt mest uppmärksamhet under Almedalsveckan, både via sociala medier och word-of-mouth. Utmärkelsen utses av Almedalsindex.se, som i sin tur drivs av den digitala kommunikationsbyrån Pronto.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.