Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Almedalens flippar och floppar

Publicerad: 4 Juli 2009, 13:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Dagensmedia.se bad sju Almedalsprofiler utse veckans flippar och floppar.


Almedalsveckan är över och medan pr-konsulter, politiker och journalister lämnar Visbys gator anländer välkammade Stockholmare till ön. Dagensmedia.se frågade några Almedalare.

1. Vad är årets flipp?

2. Vad är årets flopp?

Här är svaren.

Anna Serner, vd på TU

1. Årets höjdpunkt måste vara vädret. Det blir alltid bättre stämning när solen skiner.

2. Att alla paneler fortfarande är så gubbiga.

 

Kerstin Brunnberg, ordförande i kulturrådet

1. Att se Regionteaters Västs föreställning som är baserad på Johan Hiltons bok "No tears for queers" gjorde mig hög.

2. Ett seminarium om journalistikens död hade man valt att lägga i ett rum med 20 platser. Hur fan kan man planera så dåligt?

 

Emanuel Karlsten, redaktör Dagen.

1. Twitter har tagit över som nyhetsförmedlare och gjort andra tidningar

2. Att alla åker hem så tidigt. Redan torsdag har Almedalen avfolkats.

 

Lars Adaktusson, journalist

1. Jag är färgad men jag tycker absolut att våra eftersnack har varit mycket lyckade. Vi har haft 650 gäster varje kväll.

2. Almedalen har varit ungefär som vanligt men den börjar bli svårt att överblicka. Jag tycker inte att alla behöver göra arrangemang, det räcker att åka hit och mingla.

 

Jan Wifstrand, medieentreprenör:

1. Bäst är att du har väldigt hög träffprocent på att möta intressanta människor som du vill prata med.

2. Det är för många seminarier som är  så fullständligt ogenomtänkta till sin struktur och upplägg.

 

Joakim Jardenberg, vd Mindpark:

1. Piratpartiets starka närvaro – de har kryddat nästan alla debatter och har tillfört en ny dimension till alla frågor. Jag är djupt imponerad.

2. Möjligheten att planera veckan. Både programbladet och snurran på nätet har varit katastrofalt dålig.

 

Martin Ådahl, chef för tankesmedjan Fores:

1. Vårt Iran-seminarium, som visar att det bästa inte alltid drar mest folk. På vårt Pirate bay-seminarium, som också var bra, kom det 300 personer, men till Iran-seminariet som var ännu bättre kom det bara 20.

2. Sämst är att det har varit så lite om att Sveriges ska bli ordförande i EU. Här bör folk kunna ta ställning kring det. Poängen med Almedalen är inte att det ska vara ett pr-jippo utan att få fram viktiga frågor.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.