Nytt nummer ute – techjättarna under press

2018-04-11 06:00  

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 7.

Trycket ökar på Facebook och Google, och pressen kommer inte bara från medierna, utan även politiker. Inte minst har allmänheten börjat få upp ögonen för giganternas påverkan. I det senaste numret av Dagens Media tar vi reda på hur annonsörerna påverkas av Cambridge Analytica-skandalen, hur branschaktörerna ser på saken, hur de båda tech-jättarna har skött sig ur ett pr-perspektiv och om kritiken egentligen är överdriven.

Vår reporter Simon Nilsson har även träffat MTG:s sprillans nya vd – Filippa Wallestam. Efter fyra år på MTG tar hon nu över som Sverige-vd.

Mer ur innehållet:

  • Studie på hjärnsignaler ska hjälpa annonsörer
  • TV4:s hr-chef Samir Törnblad mitt i Metoo-stormen
  • Juryn som utser Årets Lokala Mediehus
  • Analys. Så hanterar kedjorna lokalannonseringen
  • Diagrammet. Förtroendet ökar för Ikea och SAS
  • Experten svarar. "Hur skapar man en byrå i toppklass?"

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt