Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Medier

Nytt nummer ute – techjättarna under press

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 7.


Publicerad 2018-04-11 04:00

Ämnen i artikeln:

MTG

Dela artikeln:

Trycket ökar på Facebook och Google, och pressen kommer inte bara från medierna, utan även politiker. Inte minst har allmänheten börjat få upp ögonen för giganternas påverkan. I det senaste numret av Dagens Media tar vi reda på hur annonsörerna påverkas av Cambridge Analytica-skandalen, hur branschaktörerna ser på saken, hur de båda tech-jättarna har skött sig ur ett pr-perspektiv och om kritiken egentligen är överdriven.

Vår reporter Simon Nilsson har även träffat MTG:s sprillans nya vd – Filippa Wallestam. Efter fyra år på MTG tar hon nu över som Sverige-vd.

Mer ur innehållet:

  • Studie på hjärnsignaler ska hjälpa annonsörer
  • TV4:s hr-chef Samir Törnblad mitt i Metoo-stormen
  • Juryn som utser Årets Lokala Mediehus
  • Analys. Så hanterar kedjorna lokalannonseringen
  • Diagrammet. Förtroendet ökar för Ikea och SAS
  • Experten svarar. "Hur skapar man en byrå i toppklass?"

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.