Nytt nummer ute – stor special om doftmarknadsföring

2017-12-06 07:00  

Här är innehållet i Dagens Media nummer 22, 2017.

Vårt emotionellt starkaste sinne – luktsinnet – har i Sverige hittills fått en blygsam plats inom marknadsföring. Mycket pekar på att detta nu är på väg att förändras. I det nya numret av Dagens Medias magasin gör vi en djupdykning i doft som marknadsföring – vi bjuder på lyckade case, experternas råd och den senaste forskningen på området.

Dessutom har vi träffat Ikeas marknadschef Patrik Nygren-Bonnier, som med hjälp av "Där livet händer" och vältajmade blixtkampanjer vill byta pris och funktion mot passion. "Det finns i vårt DNA att vara lite busiga och rebelliska", säger han.

Mer ur innehållet:

  • Därför punkterar den nya poddvalutan lyssnarsiffrorna
  • Facebook inleder samarbete med flera nordiska faktagranskare
  • Diagrammet: Så mycket ökar användadet av Adblockers på den svenska marknaden
  • Experten svarar: "Dark ads har fått oförtjänt dåligt rykte"
  • Backspegeln: Nya glöggregler fick Edward Blom att rasa. Dagens Media reder ut – glögg får fortfarande kallas för glögg.

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt