Nytt nummer ute – stor special om doftmarknadsföring

Här är innehållet i Dagens Media nummer 22, 2017.

Vårt emotionellt starkaste sinne – luktsinnet – har i Sverige hittills fått en blygsam plats inom marknadsföring. Mycket pekar på att detta nu är på väg att förändras. I det nya numret av Dagens Medias magasin gör vi en djupdykning i doft som marknadsföring – vi bjuder på lyckade case, experternas råd och den senaste forskningen på området.

Dessutom har vi träffat Ikeas marknadschef Patrik Nygren-Bonnier, som med hjälp av "Där livet händer" och vältajmade blixtkampanjer vill byta pris och funktion mot passion. "Det finns i vårt DNA att vara lite busiga och rebelliska", säger han.

Mer ur innehållet:

  • Därför punkterar den nya poddvalutan lyssnarsiffrorna
  • Facebook inleder samarbete med flera nordiska faktagranskare
  • Diagrammet: Så mycket ökar användadet av Adblockers på den svenska marknaden
  • Experten svarar: "Dark ads har fått oförtjänt dåligt rykte"
  • Backspegeln: Nya glöggregler fick Edward Blom att rasa. Dagens Media reder ut – glögg får fortfarande kallas för glögg.

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Publicerad 2017-12-06 06.00Uppdaterad 2017-12-07 09.36

Ämnen i artikeln: