Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Nytt nummer ute – stor special om dagspress

Publicerad: 29 mars 2017, 07:02
Uppdaterad: 29 mars 2017, 08:21

"Vi skulle ha varit snabbare med att ta bort alla hatkommentarer direkt. Det har vi nu beredskap för", säger Lina Söderqvist om krishanteringen för den omtalade "Luciabilden".

Här är innehållet i Dagens Media nummer 6, 2017.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

De fem största dagstidningarna har i snabb takt förändrat sin affär. Trots transformationen har samtliga levererat vinst under hela 2010-talet. I det senaste numret av Dagens Media bjuds det på en stor dagspress-special.

I en stor intervju möter även Dagens Media Åhléns marknadschef för att prata om varuhusets kommunikation som både väckt hyllningar och hat. Lina Söderqvist och Åhléns vill visa upp ett varuhus för alla. I intervjun ger hon sin bild av händelsen i vintras där en bild på ett mörkhyat barn i Luciakrona väckte starka reaktioner.

– Vi kan inte vara de som i förväg försöker tänka ut vad en väldigt liten grupp hatiska människor på internet kan göra. Vi måste fortsätta vårt sätt att kommunicera och fortsätta visa att vi är ett inkluderande varuhus, säger hon.

Lina Söderqvist berättar även mer om vårens nya stora kampanjer "Modehus för alla" och "Med nya ögon".  

Mer ur innehållet:

  • Så har tv-året börjat – linjärt och online
  • Facebook försvarar sina mätdata
  • Därför säljs parfym med sex och naket
  • Reformklubben bygger nytt nätverk
  • Diagrammet: Så många hundra miljoner kronor har tidskrifterna tappat
  • Experten svarar: "Hur blir jag hetast i Almedalen?"

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News