Gå direkt till textinnehållet

Nytt nummer ute – stor dm-special

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 5.

I det senaste numret av Dagens Media fördjupar vi oss i direktmarknadsföring och dm-byråernas roll. Förmågan att jobba med datadriven kommunikation och optimera kundkontakterna blir allt mer affärskritisk. Samtidigt slår sig reklambyråerna in på de traditionella dm-byråernas område.

Vår reporter Simon Nilsson har även träffat Pelle Sjönell, global kreativ chef på BBH. Redan som trettonåring blev Pelle Sjönell kär i reklam efter att ha sett en reklamfilm för Levis på bio. Nu jobbar han för att rädda reklambranschen.

Mer ur innehållet:

  • C More och Viaplay möter ny konkurrens i Hayu
  • Krönika. Så hanterar du som annonsör nya Chrome-filtret
  • Appar ökar konverteringen vid e-handel
  • Diagrammet. Melodifestivalen de senaste tio åren
  • Experten svarar. Hur inkluderar jag utrikesfödda i kommunikationen?

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Publicerad 2018-03-14 06.00Uppdaterad 2018-03-15 14.57

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: