Nytt nummer ute – stor dm-special

2018-03-14 07:00  

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 5.

I det senaste numret av Dagens Media fördjupar vi oss i direktmarknadsföring och dm-byråernas roll. Förmågan att jobba med datadriven kommunikation och optimera kundkontakterna blir allt mer affärskritisk. Samtidigt slår sig reklambyråerna in på de traditionella dm-byråernas område.

Vår reporter Simon Nilsson har även träffat Pelle Sjönell, global kreativ chef på BBH. Redan som trettonåring blev Pelle Sjönell kär i reklam efter att ha sett en reklamfilm för Levis på bio. Nu jobbar han för att rädda reklambranschen.

Mer ur innehållet:

  • C More och Viaplay möter ny konkurrens i Hayu
  • Krönika. Så hanterar du som annonsör nya Chrome-filtret
  • Appar ökar konverteringen vid e-handel
  • Diagrammet. Melodifestivalen de senaste tio åren
  • Experten svarar. Hur inkluderar jag utrikesfödda i kommunikationen?

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt