Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Nytt nummer ute – special: DMA 2016

Publicerad: 26 Oktober 2016, 12:08
Uppdaterad: 26 Oktober 2016, 12:26

Här är innehållet i nummer 18, 2016.


DMA, Direct Marketing Association, som firar 100 år nästa år, byter namn – för att tydliggöra sin nya inriktning.

Från och med nu står DMA istället för Data Marketing Association.

Branschen beräknas omsätta mer än 200 miljarder dollar i USA, och sysselsätta omkring en miljon männsikor.

Läs mer om ödesfrågorna, svenska lärdomar och framtidsspaningarna från årets DMA-konferens i Los Angeles i senaste numret av Dagens Media.

 

Mer ur innehållet:

 

- TV-hösten: "Alla kanaler hade svårt att leverera".

- Nya cookielagen riskerar att bli ett dråpslag för både medier och annonsörer.

- Här är Hänt-gruppens nya digitala satsning.

- Gästkrönika - Karl-Oskar Tjernström: "Du kan inte delegera bort en strategi".

- Internationellt. Snapchat backar bandet.

- Diagrammet: Här är målgruppen där Facebook inte är störst.

- INTERVJUN: Peter Levin på Goodbye Kansas har gett liv åt såväl en lång rad reklamfigurer som zombierna i "The walking dead".

- Mobilskolan. Handelsforskaren Erik Modig levererar del 4 av 7 i sin artikelserie om mobilmarknadsföring.

- Experten svarar: Så hittar du rätt namn till din produkt eller tjänst.

 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.