Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Nytt nummer ute: Så rustar publicisterna för native

Publicerad: 11 Maj 2016, 13:18
Uppdaterad: 24 Maj 2016, 14:19

Här är innehållet i årets nionde nummer av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dagens Media tar ett grepp på native advertising i nya utgåvan. IRM:s vd Madeleine Thor reder ut förvirringen kring native advertisings omsättning i Sverige och några av landets största publicister berättar hur man organiserar sig för att hantera native advertising.

Läs också om Maria Ros Jernberg, STF:s kommunikationschef, som planerar fortsättningen efter succén "The Swedish number".

Ur innehållet i nummer 9, 2016:

  • Nordea rasar efter skandalen – tre banker spås bli vinnare
  • Facebooks analyschef om effektmätning
  • KRÖNIKA – Tomas Strand: ”Kostar mer deg och missnöjet jäser”
  • INTERNATIONELLT – Så stora är medieköpen i Danmark
  • Så rustar publicisterna för native advertising
  • Stor förvirring – och kritik mot IRM:s gränsdragning
  • MEC lanserar nya native-erbjudandet Wavemaker i Sverige
  • Del 2 av 3 i en serie om berättande varumärken
  • INTERVJU – STF:s kommunikationschef berättar om fortsättningen för The Swedish Number
  • Erik Modigs effektskola del 5 av 8 – ”Att bara underhålla ger inte ett större pussel”
  • EXPERTEN SVARAR – så lyckas du med VR
  • BACKSPEGELN: DN:s Caspar Opitz om tidningens restriktiva hållning till ordet ”hen”

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.