Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Nytt nummer ute: Så göder SVT Facebook och Google

Publicerad: 27 April 2016, 12:11
Uppdaterad: 28 April 2016, 07:20

Här är innehållet i årets åttonde nummer av Dagens Media.


Samtidigt som SVT pekar ut Facebook och Google som det största hotet mot landets kommersiella mediebolag har de gjort sig till gratis innehållsleverantör till just dessa internationella jättar. Samtidigt mörkar SVT annonsköpen hos nätaktörerna.

Dagens Media synar alliansen mellan å ena sidan SVT och å andra sidan Facebook och Google.

Dessutom kan du läsa en stor intervju med Dentsu Aegis nye vd Mattias Behrer, som levererar ett aggressivt tillväxtmål.

 

Ur innehållet i nummer 8, 2016:

 

  • JCDecaux lanserar digitalt erbjudande – med 100 skärmar i gatumiljö. "Det här är den första ritkigt digitala utomhusserien i Europa", säger vd:n Magnus Heljeberg
  • Clear Channel: "Vi får se vem som blir först"
  • Sverige 20 största annonsörer skruvar upp trycket – Tre ökar med mer än 50 procent
  • Volontaire lanserar ny byrå – Volontaire Works ska bli navet för produktion i ett stort nätverk av samarbetspartners
  • KRÖNIKA – Carl Wåreus: "TV4 har valt fel play-strategi"
  • INTERNATIONELLT: Tvåsiffrig tillväxt online – igen
  • Bäst på bio – i samarbete med SF Media – så gick det för Röda Korsets kampanj
  • Så göder SVT nätjättarna Facebook och Google – producerar gratis material och mörkar annonsköpen
  • SVT-chefen: "Vi prövar oss fram"
  • Ny artikelserie: "Berättande varumärken" av Per Robert Öhlin - del 1 av 3
  • DIAGRAMMET: Rekord i alkoholreklam
  • INTERVJU: Dentsu Aegis vd Mattias Behrer berättar hur ett byrånätverk bör jobba
  • Erik Modigs effektskola – del 4 av 8: "Reklam riktad mot magkänslan"
  • EXPERTEN SVARAR: Hur gör man något viralt?
  • BACKSPEGELN: Emy Blixt ber inte om ursäkt för sina nakna bröst

 

 

 

 

 

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.