Nytt nummer ute – så byggs en artist

2018-05-23 06:30  

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 11.

Musikbranschen har förändrats radikalt av digitaliseringen. Det räcker inte längre att ha en bra låt – idag är berättelsen helt avgörande. I det senaste numret av Dagens Media tar vi reda på hur musikmarknadsföringen ser ut idag och vad annonsörerna får ut av att samarbeta med artister. Dessutom berättar artisten Petter om hur han tycker att marknadsföringen av musik har förändrats.

– Den stora skillnaden handlar om att vi äger våra egna kanaler, säger han.

Reporter Simon Nilsson har även träffat vd Ulrika Ek som axlar 300-miljonersbolaget Nyheter24-gruppen. Efter att ha jobbat digitalt i hela sitt yrkesliv är det först nu hon tycker att den digitala spelplanen har blivit intressant på riktigt.

Mer ur innehållet:

  • Röstassistenten blir mellanhand för din kommunikation
  • Marknadschefens roll – ska driva hela företagets digitalisering
  • Analys. Facebook Marketplace största konkurrent
  • Diagrammet. Här når du din målgrupp med utomhus
  • Experten svarar. "Hur ska man använda Instagram Shopping?"

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt