Nytt nummer ute – så blir framtidens radiomarknad

2018-05-09 07:45  

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 9.

Den största förändringen på 25 år för radiomarknaden är bara några månader bort. I det senaste numret av Dagens Media reder vi ut hur framtiden för den analoga kommersiella radion kommer att se ut och vad radiobolagen hoppas på efter den nya radiokartans inträde.

Dessutom har reporter Hanna Frick träffat tv-kreatören Karin af Klintberg, som med en konkurs i bagaget nu ställer in siktet på långfilm.

Mer ur innehållet:

  • Lennart Claesson och Gustav Wallin väcker liv i handmålad reklam
  • H&M och Unionen gör ännu mer reklam inhouse
  • Analys. Därför ökar inte mediehusens digitala annonsintäkter
  • Diagrammet. Tittartapp för linjär-tv i Norden
  • Experten svarar. Så hanterar du som ledare inom medielandskapet motsättningen mellan gammalt och nytt

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt