Gå direkt till textinnehållet

Nytt nummer ute – så blir framtidens radiomarknad

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 9.

Den största förändringen på 25 år för radiomarknaden är bara några månader bort. I det senaste numret av Dagens Media reder vi ut hur framtiden för den analoga kommersiella radion kommer att se ut och vad radiobolagen hoppas på efter den nya radiokartans inträde.

Dessutom har reporter Hanna Frick träffat tv-kreatören Karin af Klintberg, som med en konkurs i bagaget nu ställer in siktet på långfilm.

Mer ur innehållet:

  • Lennart Claesson och Gustav Wallin väcker liv i handmålad reklam
  • H&M och Unionen gör ännu mer reklam inhouse
  • Analys. Därför ökar inte mediehusens digitala annonsintäkter
  • Diagrammet. Tittartapp för linjär-tv i Norden
  • Experten svarar. Så hanterar du som ledare inom medielandskapet motsättningen mellan gammalt och nytt

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Publicerad 2018-05-09 05.45Uppdaterad 2018-05-11 08.33

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: