Nytt nummer ute – lokala annonsmarknaden i fokus

2017-05-24 13:27  

Här är innehållet i Dagens Media nummer 10, 2017.

Utanför storstadsområdena gör lokala aktörer upp om medieinvesteringarna på 13 miljarder kronor. Tempot i den digitala kapplöpningen skruvas upp – för att möta Facebook och Google. I det senaste numret av Dagens Media gör vi en djupdykning i den lokala annonsmarknaden.

Dessutom har vi varit i New York och träffat Babba Canales, som hypats som supertalang av både Forbers och Veckans Affärer. Nu ska hon slå sig in på startupscenen för techföretag.

Mer ur innehållet:

  • 4 av 5 inhousechefer vill anställa
  • Dramaserie – ny reklamtrend
  • Ingos makalösa år – kröntes av Svarta pennan i D&AD
  • Medieslagen som lyfter reklamköpen
  • Diagrammet: Här är de digitala plattformarna med högst räckvidd i Sverige
  • Del 9 av 11 av handelsforskarnas Erik Modigs och Jonas Collianders serie om politisk kommunikation: "De sätter agendan vid valet 2018"
  • Experten svarar: "Så blir du årets branschpersonlighet 2018"

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt