Nytt nummer ute – linjär-tv saknar utmanare om räckvidden

2017-11-22 13:18  
Kajsa Dahlberg Gardiner på omslaget av Dagens Media nummer 21, 2017.

Här är innehållet i Dagens Media nummer 21, 2017.

Sveriges tio största annonsörer presenteras i en ny, unik mätning där MMS har tagit fram ett helt nytt räckviddsmått som kombinerar linjär-tv och online-video. Samtidigt vittnar både annonsörer och mediebyråer om bristen på alternativ för dem som snabbt vill bygga räckvidd, i Dagens Medias special om rörligt.

Dessutom bjuder tidningen på en stor intervju med Kajsa Dahlberg Gardiner om hennes drygt 30 år på McDonalds och det nya jobbet på Volvo, där hon ska bygga framtidens transportsystem.

Mer ur innehållet:

  • Blockchain kan slå ut jättar som Google och Facebook
  • Mediebyråernas förmedlingsaffär tappar mark
  • Östersunds FK ska vara ”föreningen man vill bjuda hem till sitt vardagsrum”
  • Så vill Facebook nå influencers
  • Diagrammet: Julhandeln slår rekord – igen
  • Experten svarar: Så skapar du magi i ditt budskap
  • Backspegeln: Slopad trillingnöt väcker ilskna känslor

 

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt