Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Medier

Nytt nummer ute – konkurrensen hårdnar på svenska tv-marknaden

Anders Rask på omslaget till Dagens Media nummer 12, 2018.

Här är innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media, nummer 12, 2018.


Publicerad 2018-06-20 06:34

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

De svenska tv-husen har valt att möta konkurrensen från streamingjättarna med en ökad andel lokalt innehåll. Men nu skapar både Netflix och HBO sina första helsvenska produktioner, vilket ytterligare vrider om kniven för de etablerade tv-husen. Hur ska de hantera den allt hårdare konkurrensen? Och vad innebär detta för de svenska produktionsbolagen?

Det kan du läsa om i nya utgåvan av Dagens Media.

Dessutom träffar vi Aller Medias chef för byrånätverk och strategi, Anders Rask, som bland annat berättar om hur han ser på nedskärningarna inom koncernen och hur Aller Media ska fortsätta växa.

Mer ur innehållet:

  • Mångfalden på tur för reklambranschen
  • Häng med Dagens Media i Almedalen – här är hela programmet
  • Analys: Så lyckas lokaltidningshusen med sina strategier
  • Diagrammet: Kunderna plockar hem byråtjänster
  • Experten svarar: Hur kopplar jag av inför semestern?
  • Backspegeln: GB:s "penisglass" skrotades

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.