Nytt nummer ute – konkurrensen hårdnar på svenska tv-marknaden

2018-06-20 08:34  
Anders Rask på omslaget till Dagens Media nummer 12, 2018.

Här är innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media, nummer 12, 2018.

De svenska tv-husen har valt att möta konkurrensen från streamingjättarna med en ökad andel lokalt innehåll. Men nu skapar både Netflix och HBO sina första helsvenska produktioner, vilket ytterligare vrider om kniven för de etablerade tv-husen. Hur ska de hantera den allt hårdare konkurrensen? Och vad innebär detta för de svenska produktionsbolagen?

Det kan du läsa om i nya utgåvan av Dagens Media.

Dessutom träffar vi Aller Medias chef för byrånätverk och strategi, Anders Rask, som bland annat berättar om hur han ser på nedskärningarna inom koncernen och hur Aller Media ska fortsätta växa.

Mer ur innehållet:

  • Mångfalden på tur för reklambranschen
  • Häng med Dagens Media i Almedalen – här är hela programmet
  • Analys: Så lyckas lokaltidningshusen med sina strategier
  • Diagrammet: Kunderna plockar hem byråtjänster
  • Experten svarar: Hur kopplar jag av inför semestern?
  • Backspegeln: GB:s "penisglass" skrotades

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt