Nytt nummer ute – Google och Apple skriver om spelreglerna

Här är innehållet i Dagens Media nummer 12, 2017.

Både Google och Apple genomför omfattande förändringar och stärker greppet ytterligare om den digitala affären. Samtidigt som det innebär en upprensning i störiga annonser sprider sig oron bland både publicister och annonsörer.

I den senaste numret av Dagens Media reder vi ut Google och Apples planer och tar del av annonsörernas, mediebyråernas och publicisternas syn på det hela.

Dagens Media gar även träffat Starcoms nya vd Liv Sandberg som efter 20 år på mediebyrån axlar vd-rollen efter Jonas Dahlquist.

Mer ur innehållet:

  • Stor Schibstedstudie visar hur effekten påverkas av reklamens placering
  • Digital annonsering ökar med nära 1 miljard kronor
  • Diagrammet: Dagspressens räckvidder rasar – Dagens Nyheter är nu störst
  • Sista delen av handelsforskarnas Erik Modigs och Jonas Collianders serie om politisk kommunikation: "Visa väljarna vem du är"
  • Experten svarar: Pr-specialisten Jerry Silfwer förklarar "inbound marketing"
Publicerad 2017-06-21 09.09Uppdaterad 2017-06-21 09.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: