Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Nytt nummer ute – Google och Apple skriver om spelreglerna

Här är innehållet i Dagens Media nummer 12, 2017.


Publicerad: 21 Juni 2017, 09:09
Uppdaterad: 21 Juni 2017, 09:24

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaStarcom

Både Google och Apple genomför omfattande förändringar och stärker greppet ytterligare om den digitala affären. Samtidigt som det innebär en upprensning i störiga annonser sprider sig oron bland både publicister och annonsörer.

I den senaste numret av Dagens Media reder vi ut Google och Apples planer och tar del av annonsörernas, mediebyråernas och publicisternas syn på det hela.

Dagens Media gar även träffat Starcoms nya vd Liv Sandberg som efter 20 år på mediebyrån axlar vd-rollen efter Jonas Dahlquist.

Mer ur innehållet:

  • Stor Schibstedstudie visar hur effekten påverkas av reklamens placering
  • Digital annonsering ökar med nära 1 miljard kronor
  • Diagrammet: Dagspressens räckvidder rasar – Dagens Nyheter är nu störst
  • Sista delen av handelsforskarnas Erik Modigs och Jonas Collianders serie om politisk kommunikation: "Visa väljarna vem du är"
  • Experten svarar: Pr-specialisten Jerry Silfwer förklarar "inbound marketing"

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaStarcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.