Nytt nummer ute – Google och Apple skriver om spelreglerna

2017-06-21 11:09  

Här är innehållet i Dagens Media nummer 12, 2017.

Både Google och Apple genomför omfattande förändringar och stärker greppet ytterligare om den digitala affären. Samtidigt som det innebär en upprensning i störiga annonser sprider sig oron bland både publicister och annonsörer.

I den senaste numret av Dagens Media reder vi ut Google och Apples planer och tar del av annonsörernas, mediebyråernas och publicisternas syn på det hela.

Dagens Media gar även träffat Starcoms nya vd Liv Sandberg som efter 20 år på mediebyrån axlar vd-rollen efter Jonas Dahlquist.

Mer ur innehållet:

  • Stor Schibstedstudie visar hur effekten påverkas av reklamens placering
  • Digital annonsering ökar med nära 1 miljard kronor
  • Diagrammet: Dagspressens räckvidder rasar – Dagens Nyheter är nu störst
  • Sista delen av handelsforskarnas Erik Modigs och Jonas Collianders serie om politisk kommunikation: "Visa väljarna vem du är"
  • Experten svarar: Pr-specialisten Jerry Silfwer förklarar "inbound marketing"

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt