Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Nytt nummer ute – datadriven marknadsföring i fokus

Här är innehållet i Dagens Media nummer 19, 2017.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Oktober 2017, 05:30
Uppdaterad: 06 November 2017, 19:18

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaDiscovery NetworksOS

Ett fåtal bolag har – med hjälp av extrema mängder användardata – skaffat sig ett rejält övertag. I det nya numret av Dagens Media bjuds det på en stor special om datadriven marknadsföring, där vi tar ett grepp om hur utvecklingen påverkar varumärken, byråer och publicister.

Dessutom har vi träffat Discovery Networks nytillrädda vd Henriette Zeuchner, som precis kommit ut ur den rekordslånga konfliken med Com Hem. Snart väntar tv-husets största satsning någonsin – vinter-OS i Pyeongchang.

Mer ur innehållet:

  • Resebolagen möter nya utmanare
  • Hashtaggen riskerar att slå fel
  • Ingo växer kraftigt – har lockat till sig nya typer av kunder
  • Diagrammet: Så spås de globala investeringarna i utomhusreklam att växa
  • Experten svarar: Så skapar du en digital tidskrift i framkant

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.