Nytt nummer ute – datadriven marknadsföring i fokus

2017-10-25 07:30  

Här är innehållet i Dagens Media nummer 19, 2017.

Ett fåtal bolag har – med hjälp av extrema mängder användardata – skaffat sig ett rejält övertag. I det nya numret av Dagens Media bjuds det på en stor special om datadriven marknadsföring, där vi tar ett grepp om hur utvecklingen påverkar varumärken, byråer och publicister.

Dessutom har vi träffat Discovery Networks nytillrädda vd Henriette Zeuchner, som precis kommit ut ur den rekordslånga konfliken med Com Hem. Snart väntar tv-husets största satsning någonsin – vinter-OS i Pyeongchang.

Mer ur innehållet:

  • Resebolagen möter nya utmanare
  • Hashtaggen riskerar att slå fel
  • Ingo växer kraftigt – har lockat till sig nya typer av kunder
  • Diagrammet: Så spås de globala investeringarna i utomhusreklam att växa
  • Experten svarar: Så skapar du en digital tidskrift i framkant

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt