Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Medier

Nytt nummer – stor special om sponsrad journalistik

Publicerad: 07 Juni 2018, 04:30
Uppdaterad: 14 Juni 2018, 05:41

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 11.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Är sponsrad journalistik – som flera svenska mediehus gör i samarbete med annonsörer – ett smart sätt att finansiera oberoende journalistik, eller ett slag om trovärdighet och integritet som håller på att förloras. Det undersöker vi i det senaste numret av Dagens Media.

Dessutom har reporter Amanda Törner träffat Nord DDB:s Jens Welin som efter åren i USA lärt sig att Sverige ligger efter inom utvecklingen av datadriven marknadsföring. Hos Nord DDB driver Jens Welin det nya affärsområdet "Connect" – en tillbakagång till "Mad Men"-erans fullservice-byråer.

Mer ur innehållet:

  • Alla vinnare i Årets Lokala Mediehus
  • Lanserar mentorprogram för marknadsförare
  • Debatt. "Installera en fakeblocker – idag"
  • F&B tar sikte på nya kunder i Singapore
  • Analys. Så påverkar den nya spellagen medierna
  • Diagrammet. Annosörernas dom över Facebook efter skandalerna
  • Experten svarar. "Hur får annonsörer kontroll på sin data?"

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.