Medier
Nytt nummer – stor special om sponsrad journalistik
Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 11.
Är sponsrad journalistik – som flera svenska mediehus gör i samarbete med annonsörer – ett smart sätt att finansiera oberoende journalistik, eller ett slag om trovärdighet och integritet som håller på att förloras. Det undersöker vi i det senaste numret av Dagens Media.
Dessutom har reporter Amanda Törner träffat Nord DDB:s Jens Welin som efter åren i USA lärt sig att Sverige ligger efter inom utvecklingen av datadriven marknadsföring. Hos Nord DDB driver Jens Welin det nya affärsområdet "Connect" – en tillbakagång till "Mad Men"-erans fullservice-byråer.
Mer ur innehållet:
- Alla vinnare i Årets Lokala Mediehus
- Lanserar mentorprogram för marknadsförare
- Debatt. "Installera en fakeblocker – idag"
- F&B tar sikte på nya kunder i Singapore
- Analys. Så påverkar den nya spellagen medierna
- Diagrammet. Annosörernas dom över Facebook efter skandalerna
- Experten svarar. "Hur får annonsörer kontroll på sin data?"
Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.
Publicerad 2018-06-07 04.30Uppdaterad 2018-06-14 05.41
Ämnen i artikeln: