Nytt nummer – stor special om sponsrad journalistik

2018-06-07 06:30  

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 11.

Är sponsrad journalistik – som flera svenska mediehus gör i samarbete med annonsörer – ett smart sätt att finansiera oberoende journalistik, eller ett slag om trovärdighet och integritet som håller på att förloras. Det undersöker vi i det senaste numret av Dagens Media.

Dessutom har reporter Amanda Törner träffat Nord DDB:s Jens Welin som efter åren i USA lärt sig att Sverige ligger efter inom utvecklingen av datadriven marknadsföring. Hos Nord DDB driver Jens Welin det nya affärsområdet "Connect" – en tillbakagång till "Mad Men"-erans fullservice-byråer.

Mer ur innehållet:

  • Alla vinnare i Årets Lokala Mediehus
  • Lanserar mentorprogram för marknadsförare
  • Debatt. "Installera en fakeblocker – idag"
  • F&B tar sikte på nya kunder i Singapore
  • Analys. Så påverkar den nya spellagen medierna
  • Diagrammet. Annosörernas dom över Facebook efter skandalerna
  • Experten svarar. "Hur får annonsörer kontroll på sin data?"

Här får du tillgång till hela Dagens Media – teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt