Medier
Nytt nummer – stor special om Snapchat
Publicerad: 19 januari 2017, 13:08
Uppdaterad: 19 januari 2017, 14:52
Här är innehållet i årets första nummer av Dagens Medias magasin.
Snapchat har på kort tid byggt en extrem räckvidd i unga målgrupper. Hela 97 procent av svenska gymnasietjejer använder tjänsten.
Under första delen av 2017 öppnas en ny dörr för annonsörer – som får en chans att nå den annars svårflirtade målgruppen.
I det senaste numret av Dagens Media får du en stor guide till kanalen – med case, experttips och framtidsspaningar.
Mer ur innehållet:
• Tidskriftförlagen trappar upp jakten på digitala intäkter. Läs om deras olika strategier – för både annons- och läsarintäkter.
• Norwegian comeback – varumärket som ökar mest.
• GÄSTKRÖNIKA: "AI är det största som hänt sedan internet".
• 6 söktrender du måste ha koll på för att lyckas under 2017.
• GÄSTKRÖNIKA: "Dags för ett gemensamt löfte" – TUI:s Johan Ydring sammanfattar sitt nyårslöfte.
• Så landade rebrandingen hos kunderna.
• INTERVJU: Hajpade Glossybox grundare berättar om nästa steg – ett hemligt analogt projekt, byggt på data om kunderna.
• EXPERTEN SVARAR: "Så får du maximal effekt av din podd".
• Reklamfilmen som väckte det kristna sambundets raseri.