tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Nytt nummer – stor special om Snapchat

Publicerad: 19 januari 2017, 13:08
Uppdaterad: 19 januari 2017, 14:52

Här är innehållet i årets första nummer av Dagens Medias magasin.


Snapchat har på kort tid byggt en extrem räckvidd i unga målgrupper. Hela 97 procent av svenska gymnasietjejer använder tjänsten.

Under första delen av 2017 öppnas en ny dörr för annonsörer – som får en chans att nå den annars svårflirtade målgruppen.

I det senaste numret av Dagens Media får du en stor guide till kanalen – med case, experttips och framtidsspaningar.

Mer ur innehållet:

• Tidskriftförlagen trappar upp jakten på digitala intäkter. Läs om deras olika strategier – för både annons- och läsarintäkter.

• Norwegian comeback – varumärket som ökar mest.

• GÄSTKRÖNIKA: "AI är det största som hänt sedan internet".

• 6 söktrender du måste ha koll på för att lyckas under 2017.

• GÄSTKRÖNIKA: "Dags för ett gemensamt löfte" – TUI:s Johan Ydring sammanfattar sitt nyårslöfte.

• Så landade rebrandingen hos kunderna.

• INTERVJU: Hajpade Glossybox grundare berättar om nästa steg – ett hemligt analogt projekt, byggt på data om kunderna.

• EXPERTEN SVARAR: "Så får du maximal effekt av din podd".

• Reklamfilmen som väckte det kristna sambundets raseri.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev