Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Nytt nummer – stor intervju med Googles Sverigechef

Publicerad: 28 September 2016, 14:25
Uppdaterad: 29 September 2016, 12:20

Här är innehållet i Dagens Media nummer 16, 2016.


Dagspressbolagen öser in pengar i sina webb-tv-satsningar. Samtidigt visar en analys från Mediavision att tillväxten för annonsfinanseriat tv online hittills varit relativt långsam.

I det här numret av Dagens Media synar vi dagspressens webb-tv-affär.

Dessutom får du en stor intervju med en av branschen tyngsta makthavare, Google Sverigechef Anna Wikland.

Bara sökmarknadsföringen i desktop kommer i år att generera intäkter på närmare 6 miljarder kronor på den svenska marknaden. Till det kan Anna Wikland räkna hem investeringar i mobilt sök och i Youtube.

För Dagens Media berättar hon om sin framtidsstrategi för Google i Sverige.

 

Mer ur innehållet i nummer 16, 2016:

  • Reklamtrend: En annorlunda kvinnobild
  • Gästkrönika – Carl Wåreus: "ODR dör och dialogen tar över"
  • Internationellt.
  • Gästkrönika – Tore Thallaug: "Tondövheten och fegheten är märklig"
  • Så dramatiskt skiljer sig nyhetskonsumtionen mellan olika generationer
  • Mobilskolan – forskaren Erik Modig levererar del 2 av 7 i sin artikelserie om smartare mobilmarknadsföring
  • Experten svarar: "Så hanterar du röstsök hos Google"
  • Minns du Lufthansas Klaus-Heidi? Så lever han i dag. "Vill inte att det står Klaus-Heidi på min gravsten"

 

 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.