Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Nytt nummer av Dagens Media: Riskfylld rebrandning

Publicerad: 26 Maj 2016, 07:37
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 07:42

Här är innehållet i årets tionde nummer av Dagens Media.


Rebranding - att byta identitet - kan vitalisera ett varumärke, och vara ett sätt att göra sig av med negativt bagage.

Samtidigt är det en vansklig och riskfylld process. I det här numret av Dagens Media synar vi tre företag som kommit ut på andra sidan.

Du kan också läsa en lång intervju med MTG:s svenske vd Anders Jensen, som berättar hur han ska "ställa konventioner på ända" och undvika "dinosaurieträsket".

 

Ur innehållet i nummer 10, 2016:

  • Ny valuta för podcasts – fem tunga aktörer har enats
  • Oatly på europeisk festivalturné – lanserar kampanj i Bryssel
  • KRÖNIKA. Johan Rönn: "Få in nytt tvättmedel i hyllan är en bragd"
  • INTERNATIONELLT. Bilreklamen som upprör i Norge
  • SPECIAL. Rebrandning - riskabel förnyelse
  • Del 3 av 3: Per Robert Öhlins serie om "berättande varumärken"
  • Hon knep första platsen till årets DJ-battle
  • Siba i graven – så har varumärket utvecklats
  • INTERVJU: MTG:s vd Anders Jensen: "Turbulensen ger oss ett syfte"
  • EFFEKTSKOLAN. Erik Modig: "Få kunden att gå från tanke till handling"
  • IUM:s Beatrice Feuk Dahlström – fem saker som mediasäljare måste ha koll på
  • BACKSPEGELN. GP:s Markus Hankins har hittat sin supersnabba reporter

 

Här kan du teckna en prenumeration.

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.