Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Medier

Nöjesguiden köper Djungeltrumman

Nöjesguiden köper Djungeltrumman.

"Tillsammans med Djungeltrumman kommer vi att kunna accelerera vår regionala utveckling avsevärt", säger Nöjesguidens Pelle Tamleht om köpet.


Publicerad 2017-08-01 08:45

Ämnen i artikeln:

Nöjesguiden

Dela artikeln:

Den första augusti går Nöjesguiden in som huvudägare för Djungeltrumman, som hittills varit endel av Stampen lokala medier AB.

– Det här är en otroligt spännande utveckling för oss som mediebolag. Göteborg är en viktig marknad för oss och tillsammans med med Djungeltrumman kommer vi att kunna accelerera vår regionala utveckling avsevärt, kommenterar Nöjesguidens vice vd Pelle Tamleht.

Djungeltrummans magasin kommer att finnas kvar i sin nuvarande form och med Maria Kopp som fortsatt chefredaktör och verksamhetsansvarig.

- Det här blir nytt och spännande för oss och jsg ser stora möjligheter att utveckla Djungeltrumman och övriga Göteborgstitlar tillsammans med en engagerad ägare, säger Maria Kopp.

Förutom fokus på en stark digital närvaro och events så kommer Nöjesguidens tryckta magasin ut i elva nummer per år i fyra editioner.

Nöjesguiden, som fick nya huvudägare förra året i HKM Mediagroup, har även titlarna Bästa Drycker, Totally Stockholm samt Totally Göteborg.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.