Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

"Musikkunnig som få – trots sin ringa ålder"

Publicerad: 11 Maj 2017, 15:11
Uppdaterad: 12 Maj 2017, 12:30

Natasha Azarmi. Foto: Pressbild/Aftonbladet

Natasha Azarmi gick ut journalistprogrammet i januari. Nu är hon Aftonbladets nya musikskribent. "Hon är superengagerad och musikkunnig som få – trots sin ringa ålder", säger nöjeschefen Ylva Niklasson.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Natasha Azarmi är 23 år och blev klar med journalistprogrammet i hemstaden Göteborg så sent som i januari. Sedan dess har hon hunnit låna ut sin penna åt Nöjesguiden och Sveriges Radios Kulturnytt.

Men nu är hon klar för Nöjesbladet och ett jobb som 150 andra kandidater sökte.

– Att hitta den bästa bland alla dessa duktiga, härliga och kunniga personer har tagit tid – men det har varit värt varje minut när vi nu har signat Natasha, säger Ylva Niklasson i en kommentar.

Förutom Nöjesguiden och Kulturnytt har Natasha Azarmi tidigare skrivit för musiksajterna Hymn och Popmani. Hon beskriver svensk musikjournalistik som orädd, men tycker att det går att bli bättre på att belysa de orättvisor och skevheter som finns i musikbranschen.

Natasha Azarmi ser skrivandet om musik som en kombination av sina två stora intressen.

– Kanske är det just för att jag själv inte spelar som jag bär med mig en vision om att skapa musikjournalistik som är tillgänglig för alla, oavsett bakgrund eller kunnighet. Musikjournalistik har ju tyvärr ofta en tendens att vara exkluderande, säger hon.

Just det var lockande med att jobba på Aftonbladet, tycker Natasha Azarmi.

– Jag tycker om bredden, snabbheten och inte minst språket som riktar sig till precis alla, på tal om att musikjournalistik kan vara exkluderande.

Mathias Asplund

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.