Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

”Mobilen är så mycket större än vad man inser”

Publicerad: 21 November 2016, 14:38
Uppdaterad: 21 November 2016, 16:15

HALLÅ DÄR…Vad tar ni med er från Mediedagen 2016?


Ämnen i artikeln:

MediedagenArla Foods

– Framförallt Facebook och den mobila revolutionen tyckte jag var intressant, det var det absolut största, säger Anna Möller, marknadsdirektör på Altia Sweden och fortsätter:

–  Mobilen är så mycket större än vad man inser och det gäller att börja agera utefter det snabbt. Sedan var föreläsning om ”smart data”, intressant också. Om hur man kan använda och omsätta data.

Kajsa Hasselqvist, varumärkeschef på Arla Foods:

– Det intressantaste idag var att höra om Volvos arbetsmodell och att de har möte varje vecka med sina byråer. Då för man ihop de olika samarbetspartnerna med varandra, får en samsyn på målen man ska nå och lär känna hur de andra jobbar. Även Facebook var väldigt intressant.

Sofie Zeffer, varumärkeschef på Planti, som ägs av den ideella stiftelsen Kavlifonden:

– Det var särskilt intressant att höra Björn Larsson prata. Jag har hört honom förut men han har alltid ett inspirerande sätt att föreläsa på. Sedan var den även intressant att höra Facebook och paneldiskussionen om briefen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MediedagenArla Foods

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev