Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Mittmedias tv-chef Nicklas Hermansson till Bonnier News

Nicklas Hermansson lämnar Mittmedia efter två år och blir kreativ strateg på Bonnier News brand studio.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 16 December 2016, 08:23
Uppdaterad: 16 December 2016, 10:05

Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsMittmedia

Nicklas Hermansson klev in som tv-chef på Mittmedia för två år sedan. Nu byter han jobb och blir kreativ strateg på Bonnier News.

Innan sin tid som tv-chef på Mittmedia har han varit kreativ chef på tvproduktionsbolaget Hard Hat och tv-chef på Aftonbladet.

– De kreativa strategerna är oerhört viktigt för vår affär. Genom ett gediget arbete med insikt, analys och strategi blir kreationen mätbar och effektfull. Detta i kombination med garanterad räckvidd gör att vi blir ännu starkare på marknaden, säger Anna Arvidsson, chef Bonnier News Brand Studio, i en kommentar.

Nicklas Hermansson ser fram emot ett det första måndagsmötet på sitt nya jobb.

– Jag har vigt mitt arbetsliv åt storytelling, konceptualisering, video och att bygga framtidens organisationer. Jag har spenderat 15 år i innehållsfabriken och det har gjort mig besatt av att försöka göra skillnad på riktigt och skapa bestående värden. Att förstå, respektera och maximera ekosystemets alla roller – användaren, annonsören,säljaren, utvecklaren och journalisten. Och få dem att lira ihop. Där har Bonnier News Brand Studio kommit långt och därför är det här ett drömjobb för mig. Jag ser verkligen framemot vårt första måndagsmöte, säger Nicklas Hermansson, i en kommentar.

Ny roll får även Emil Söhr som kommer arbeta med kreativ strategi tillsammans med Nicklas Hermansson.  Caroline Swärd, som senast kommer från Dagens Nyheter och Dagens Industri, fortsätter som native specialist men under Bonnier News Brand Studio. Därmed får hon utökat ansvar för Expressen.

Evelina Davidsson, som idag arbetar som tv-redaktör och ingår i MittMedias tv-ledning, tar istället över som tv-chef.

– Det känns jätteroligt att fortsätta min tv-resa tillsammans med den otroligt kompetenta tv-ledningen och alla kreativa tv-team i MM-land. Jag känner mig stolt över hur långt vi kommit med vår tv – den allra bästa lokal-tv:n som finns, säger hon i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsMittmedia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.