Mittmedia och Linkedin i samarbete

Ska stödja arbetsgivares rekryteringsarbete.

Mittmedia ingår samarbete med Linkedin för underlätta möjligheterna att erbjuda koncernens kunder Linkedins tjänster. Dessutom ska det det även hjälpa till i Mittmedias rekryteringserbjudande, där Linkedin nu blir en del av ett större erbjudande för att täcka ytterligare kanaler.

– Vi är mycket positiva och stolta över ett samarbete med Linkedin på den här nivån. Vi ser verkligen fram emot att tillsammans med Linkedin utveckla vår digitala rekryteringsaffär, kommenterar Theresa Letterhag, digital affärsutvecklare på Mittmedia.

Samarbetet ska, enligt ett pressmeddelande, vara särskilt relevant för arbetsgivare inom välfärdssektorn.

– Många arbetsgivare i offentlig sektor är i behov av precis den kompetens som Mittmedia har. Vi har hittat en bra partner i Mittmedia som har lång erfarenhet från rekryteringsmarknaden, hög närvaro på många viktiga marknader och vågar tänka nytt, säger Oscar Rydman, ansvarig offentlig sektor för Linkedin i Norden.

Det utökade rekryteringserbjudandet väntas vara tillgängligt för Mittmedias kunder i februari.

Publicerad 2018-02-15 14.26Uppdaterad 2018-02-15 14.26

Ämnen i artikeln: