Metro kampanjar mot kränkningar

Metros kampanj #varinteendouche.

I samband med Way out west – tidningen tar upp kampen mot trakasserier med initiativet #varinteendouche.

Med initiativet #varinteendouch vill Metro dra sitt strå till stacken i kampen mot kränkningar, hot och hat. Kampanjen som lanseras i samband med Way out west, uppmanar festivalbesökare att: "Ge en komplimang. Öppna sinnet. Backa någon. Var glad att olikheter finns. Lyfta varandra. Visa solidaritet". Var inte en douche – det är enkelt, skriver Metro i ett pressmeddelande.

För att sprida sitt budskap har Metro tagit hjälp av både egna och externa profiler, bland annat Henrietta Fromholtz, Josefin Dahlberg, Sandra Beijer och Pamela Bellafesta.

Metros debattchef Soraya Hashim kommer att  leda samtal under Way out west talks, #VARINTEENDOUCHE .

Förutom att kampanjen lanseras i sociala medier, går den som omslag på dagens printutgåva av Metro och kommer att följas av en tyngre printkampanj.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2017-08-10 07.50Uppdaterad 2017-08-10 09.15

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: