Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Metro kampanjar mot kränkningar

I samband med Way out west – tidningen tar upp kampen mot trakasserier med initiativet #varinteendouche.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 10 Augusti 2017, 07:50
Uppdaterad: 10 Augusti 2017, 09:15

Ämnen i artikeln:

MetroWay out West

Metros kampanj #varinteendouche.

Med initiativet #varinteendouch vill Metro dra sitt strå till stacken i kampen mot kränkningar, hot och hat. Kampanjen som lanseras i samband med Way out west, uppmanar festivalbesökare att: "Ge en komplimang. Öppna sinnet. Backa någon. Var glad att olikheter finns. Lyfta varandra. Visa solidaritet". Var inte en douche – det är enkelt, skriver Metro i ett pressmeddelande.

För att sprida sitt budskap har Metro tagit hjälp av både egna och externa profiler, bland annat Henrietta Fromholtz, Josefin Dahlberg, Sandra Beijer och Pamela Bellafesta.

Metros debattchef Soraya Hashim kommer att  leda samtal under Way out west talks, #VARINTEENDOUCHE .

Förutom att kampanjen lanseras i sociala medier, går den som omslag på dagens printutgåva av Metro och kommer att följas av en tyngre printkampanj.

Ämnen i artikeln:

MetroWay out West

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.