Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Mentor Communications väljer Oktavilla

Publicerad: 16 september 2016, 05:00
Uppdaterad: 15 september 2016, 14:51

Mentor Communications väljer Oktavilla för att få ett uppsving för mediehusets digitala närvaro. "Det ska bli väldigt roligt att få ta tag i Mentors digitala närvaro", säger Linda Cederberg, projektledare på Oktavilla.


HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Mediehuset Mentor Communications tar in webb-byrån Oktavilla som ska hjälpa till att bygga en digital plattform för mediehusets 23 B2B-titlar.

Oktavilla kommer stå för design, koncept och teknik som ska bytas ut. Annonsmiljöer ska finslipas och utvecklas för att locka mediehusets kundkrets.

Sajterna ska också göras snabbare och mer moderna.

– Jag övertygad om att att det finns en digital affär för nischade lokala B2B-medieprodukter som Mentors. Men det digitala erbjudandet behöver vara bra, säger Maria Nilsson, digital konsult på Mentor i ett pressmeddelande.

Oktavilla har tidigare erfarenhet från redaktionella projekt, då de bland annat skapat ny digital närvaro för SvD.se

– Det ska bli väldigt roligt att få ta tag i Mentors digitala närvaro. Sajterna behöver ett rejält ansiktslyft och grundläggande digitala koncept. Vi skapar en grundplattform för hela 23 sajter samtidigt. Det är en lösning som vi trorär långsiktig och givande för alla parter, säger Linda Cederberg, projektledare på Oktavilla.

Några av varumärkena som ska göras om är Dagens Handel, Fri Köpenskap, Motormagasinet, Habit, Entreprenad, Kemivärlden RS och Fastfood.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev