Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medier
Publicerad: 29 november 2018, 08:01
Bild från Dagens Medias inspirationsseminarium We are OOH i mars 2018.
Så sätter du ditt varumärke i ett större sammanhang – Dagens Media bjuder in till OOH-frukost den 7 december.
Idag räcker det inte med att marknadsföra en produkt. Allt fler företag förstår värdet av att jobba mot ett högre syfte, att ta ställning och sätta sitt företag i ett större sammanhang – syftesdriven kommunikation.
På Dagens Medias, Clear Channels och AdCityMedias gemensamma frukost den 7 december ska vi få höra mer om två exempel kring detta. Försvarsmakten ska berätta om hur de jobbar med Pride-festivalen i sin kommunikation och McDonalds ska berätta om sina syftesdrivna arbete och kommunikationen runt det.
Dessutom kommer Lynxeyes Sara Watz och berättar kring syftesdrivna varumärken, varför det är viktigt och på vilket sätt du kan börja jobba syftesdrivet med ditt varumärke.
FULLSATT!
Datum: 7 december 2018
Tid: 8.00-10.00
Plats: GT30, Grev Turegatan 30, Stockholm
PROGRAM
Kl 8.00 registrering och kaffe/te, smörgås.
8.30 Madeleine Nilsson, redaktör Dagens Media, inleder med en liten spaning samt berättar lite kort om dagens program.
8.35 Vad är syftesdriven kommunikation och varför är det viktigt? Sara Watz, vd, Lynxeye Society.
8.50 McDonalds – stora nog att göra skillnad. Exempel på hur McDonalds jobbar syftesdrivet, Christoffer Rönnblad, marknadsdirektör, Svenska McDonalds.
9.10 Försvarsmakten och Pride – Nemo Stjernström, projektledare på marknadsavdelningen, Försvarsmakten, om bakgrunden till sitt arbete med Pride och hur det gick.
9.30 Madeleine Nilsson summerar och rundar av.