Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Sport och spelaktören ESMG storsatsar på rörligt

Publicerad: 16 November 2018, 08:19
Uppdaterad: 16 November 2018, 08:26

Max Andersson blir ny affärsområdeschef för ESMG Media, Oskar Kiisk blir Programchef och Viktor Enbacka tar rollen som Creative Director.

Foto: ESMG

Everysport Media Group AB satsar stort på rörligt innehåll och norpar ledartrio från Nent Group.


Trion ansluter från årsskiftet då Max Andersson blir ny affärsområdeschef för ESMG Media, Oskar Kiisk blir Programchef och Viktor Enbacka tar rollen som Creative Director.

– Vi ser en ökad efterfrågan på rörligt innehåll kring sport och spel och att få in Max, Oskar och Viktor gör att vi direkt kan erbjuda våra kunder material av högsta klass, kommenterar Everysport Media Groups vd Hannes Andersson.

ESMG är en svensk mediakoncern med fokus på sport och spel, och vars strategi utgår från de två huvudkomponenterna innehåll och media. Via affärsområdet ESMG Media drivs bland annat Svenskafans, Fotbolldirekt, Hockeysverige, Fantv, Eliteprospects och Innebandymagazinet.

Max Andersson:

- ESMG är påväg att bli ett centrum för sportmedia och sporttech i Sverige men växer även internationellt. Potentialen kring att skapa och distribuera rörligt innehåll i befintliga och nya kanaler är väldigt stor och vi ser fram emot att vara med på resan. Varumärkena i portföljen är ledande i sin nisch och personligen ser jag fram emot att leda arbetet kring att lyfta ESMGs redaktionella varumärken till nästa nivå.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.