Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Röda siffror för influencernätverken

Bild 1/2  Bläddra höger för att se hela tabellen.

Trots att nettoomsättningen ligger på plus, kämpar de flesta influencernätverken i Sverige med lönsamheten.


Publicerad 2019-02-01 06:37

Ämnen i artikeln:

Tourn

Dela artikeln:

En sammanställning av Sveriges största influencernätverk visar att omsättningen hos bolagen fullkomligt skjutit i höjden. Tillsammans har de ökat sin omsättning med 117 procent mellan 2015 och 2017.

United Influencers har lyckats öka sin omsättning med hela 893 procent mellan juni 2015 och 2017 medan Tourn Medias omsättning har ökat med 586 procent mellan 2015 och 2017. 

Samtidigt visar boksluten att majoriteten av bolagen kämpar med att gå i vinst.

Av de granskade bolagen – Cure Media, Cube, Tourn, United Influencers, United Screens, Ninetone och Splay – är det bara de två minsta bolagen som uppvisar ett positivt rörelseresultat (EBIT) enligt de senast tillgängliga boksluten.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 5. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.