”Allt fler bolag kommer att märka vilket värdefullt strategiskt verktyg en väloljad medarbetarkommunikation kan vara” säger Jennie Knutsson, till vänster i bild, bredvid Elsa Falk och Lisa Eriksson. Foto: Aller Media / Peter Assarsson / Tre
Ny roll blir stjärna på framtidens mediebolag: ”Stark koppling till det ekonomiska resultatet”
Att bygga kultur och skapa sammanhållning bland medarbetare på distans, listas av mediebolagstoppar som en av de största utmaningarna framåt. En ny roll pekas ut som affärsavgörande – och så här gör man för att lyckas.
Janne Næss
Sällan har det internkommunicerats så intensivt inom svenska mediehus som under pandemin. När hemarbetet infördes skingrades personalen över natten. Bolagsledningar tvingades raskt kavla upp, och hantera de affärskritiska utmaningar som
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.