Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

”Allt fler bolag kommer att märka vilket värdefullt strategiskt verktyg en väloljad medarbetarkommunikation kan vara” säger Jennie Knutsson, till vänster i bild, bredvid Elsa Falk och Lisa Eriksson.

Foto: Aller Media / Peter Assarsson / Tre

Ny roll blir stjärna på framtidens mediebolag: ”Stark koppling till det ekonomiska resultatet”

Att bygga kultur och skapa sammanhållning bland medarbetare på distans, listas av mediebolagstoppar som en av de största utmaningarna framåt. En ny roll pekas ut som affärsavgörande – och så här gör man för att lyckas.

Publicerad: 21 september 2021, 10:46

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Sällan har det internkommunicerats så intensivt inom svenska mediehus som under pandemin. När hemarbetet infördes skingrades personalen över natten. Bolagsledningar tvingades raskt kavla upp, och hantera de affärskritiska utmaningar som

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Aller MediaBonnier NewsAnders ErikssonLotta Cederbom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.