Medier
Nu tvingas bolag att växla upp inom hållbarhet: ”Kalldusch för dem som ligger efter”
Publicerad: 22 maj 2023, 05:35
Tuffa tider väntar företag som inte kommit igång ordentligt med miljöarbetet, menar Lina K Wiles, hållbarhetdirektör på Adapteo. "EU tvinga bolag att göra mer, samtidigt som man ökar ambitionstakten på det vis som krävs".
Foto: Viktor Holm / Studyoritim
Nya krav tvingar bolag till uppväxling inom hållbarhet, och fokuset på greenwashing ökar. Samtidigt finns oron för att pekas ut som miljöbov – och många i mediebranschen ligger efter. ✓Hållbarhetsexperten: Transparens och ödmjukhet a och o ✓Så ser du om ett bolag tar miljöarbetet på allvar ✓”Problem att hållbarhet blivit en positioneringsfråga”.
Ämnen i artikeln:
Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorClear ChannelHållbarhetPRReklamSom lekman är det svårt att bedöma hur hållbart och miljövänligt ett bolag är. Särskilt i tider då hållbarhet har blivit ett trendord och fält som bolag gärna vill positionera
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.