fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Nu tvingas bolag att växla upp inom hållbarhet: ”Kalldusch för dem som ligger efter”

Publicerad: 22 maj 2023, 05:35

Tuffa tider väntar företag som inte kommit igång ordentligt med miljöarbetet, menar Lina K Wiles, hållbarhetdirektör på Adapteo. "EU tvinga bolag att göra mer, samtidigt som man ökar ambitionstakten på det vis som krävs".

Foto: Viktor Holm / Studyoritim

Nya krav tvingar bolag till uppväxling inom hållbarhet, och fokuset på greenwashing ökar. Samtidigt finns oron för att pekas ut som miljöbov – och många i mediebranschen ligger efter. ✓Hållbarhetsexperten: Transparens och ödmjukhet a och o ✓Så ser du om ett bolag tar miljöarbetet på allvar ✓”Problem att hållbarhet blivit en positioneringsfråga”.

Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorClear ChannelHållbarhetPRReklam

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Som lekman är det svårt att bedöma hur hållbart och miljövänligt ett bolag är. Särskilt i tider då hållbarhet har blivit ett trendord och fält som bolag gärna vill positionera

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev