Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

”Nents rapport bekräftar med eftertryck att krisen slår stenhårt mot mediebranschen”

Publicerad: 23 april 2020, 12:20

Jan Scherman: ”Nent:s fokus är att ta betalt av konsumenterna. TV4 är fortfarande starkt beroende av reklamkunderna”.

Foto: Janne Næss

ANALYS. Nent får mer stryk på reklammarknaden än TV4. Det konstaterar Jan Scherman efter att ha gått igenom mediehusets kvartalsrapport.


Ämnen i artikeln:

TV4coronavirusetJan SchermanNENT Group

Dagens Media berättade igår om TV4:s delårsrapport för första kvartalet. I dag kom turen till Nent. Jan Scherman konstaterar att vi nu har sett ”två hårt pressade tv-koncerner”.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.