Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Nent svarar på Dagens Medias artikel: ”Inte mer påverkat av läget i reklambranschen”

Publicerad: 24 april 2020, 07:26

Reklamförsäljningen backade för båda bolagen, men reklamintäkter står för 23 procent av Nents försäljning jämfört med Telia TV & Medias 59 procent, skriver Nicholas Smith, Nent Groups chef för extern kommunikation.

Telia TV & Media, där TV4 ingår, och Nent Group är två helt olika verksamheter. Det skriver Nent Group i ett svar på Dagens Medias artikel igår. Jan Scherman svarar direkt.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupTV4TeliaJan SchermanAnders Jensen

Nents vd Anders Jensen har reagerat på Dagens Medias artikel om utvecklingen för Nent, där Jan Scherman bland annat slår fast att ”Nent får mer stryk på reklammarknaden än

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.