Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Namnbytet klart: Oath är nu Verizon Media

Publicerad: 8 januari 2019, 08:47

Varumärket Oath heter nu Verizon Media.

Varumärket Oath har fasats ut. Bolaget heter nu Verizon Media.


Som Dagens Media tidigare berättat har varumärket Oath befunnit sig i utfasning under en tid. Den 7 januari skrotades namnet helt, och bolaget heter nu Verizon Media.

Den amerikanska tech- och mediakoncernen skriver i ett pressmeddelande:

"Vårt bolagsnamn ändras, men våra konsumentvarumärken gör det inte. Yahoo, Techcrunch, Huffington Post och våra andra varumärken kommer att fortsätta leverera uppskattade och trovärdiga upplevelser till en miljard människor runt klotet, inom sport, nyheter, ekonomi, underhållning och kommunikation". 

Varumärket Oath lanserades 2017 efter sammanslagningen av Yahoo och AOL. Namnbytet som nu skett är en del av en omstrukturering inom ägarbolaget Verizon Media Group. 

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.