Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Missa inte Binet och Field i premiären av ”Branding Talks” på fredag

Publicerad: 7 September 2020, 05:57

Marika Baltscheffsky, CMO på Meds, Robert Jurewicz, Global Social Lead, Precis Digital, Peter Nilsson, broadcast och trading director på Amplifi Sweden, Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, Martin Hugosson, vd GroupM och Carl Wåreus på Google Sverige deltar i diskussioner i soffan hos Fotografiska i Stockholm på fredag klockan 11.00.

Foto: Christoffer Englund

På fredag klockan 11.00 är det premiär för programmet ”Branding Talks”, som Dagens Media sänder i samarbete med Youtube. Några som medverkar är forskarna Les Binet, Peter Field, Meds CMO Marika Baltscheffsky och Klarnas marknadsdirektör David Sandström.


Ämnen i artikeln:

YoutubeDagens Media

Svenskarnas konsumtion av onlinevideo ökar kraftigt. Det innebär en mängd nya utmaningar och möjligheter för svenska marknadsförare och byråer.

I det timslånga programmet ”Branding Talks” diskuteras några av de viktigaste frågorna kopplade till förflyttningen från traditionella kanaler till online, såsom mätningar, räckvidd, kreativitet och effekt. 

”Branding Talks” rymmer både paneldiskussioner, case från Volkswagen och Klarna, och tips och råd från ett par av Sveriges största Youtube-kreatörer.

Ur innehållet:

Från en studio i London deltar Les Binet och Peter Field, duon som i över ett decennium har forskat om effekt, i ett samtal om hur marknadsförare bör tänka och jobba i ett digitalt landskap. 

Hur är läget på den svenska marknaden – och hur bör vi jobba? Det diskuterar Marika Baltscheffsky, CMO på Meds, Robert Jurewicz, Global Social Lead, digitalbyrån Precis Digital och Peter Nilsson, broadcast och trading director på Amplifi Sweden.

Case: Andreas Dahlqvist från Nord DDB berättar om Volkswagens hyllade kampanj ”The no show room”.

Hur kan vi skapa trygghet på marknaden med bättre mätningar? Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, Martin Hugosson, vd Group M och Carl Wåreus, chef för domestic clients, agencies och partners på Google Sverige, diskuterar den här frågan, mycket med utgångspunkt i det globala initativet ”Cross Media Measurement” som nu anpassas till den svenska marknaden.

Case: David Sandström, marknadsdirektör på Klarna, berättar om betalföretagets otroliga resa.

Fredrik Svedjetun, chefredaktör för Dagens Media och moderator av ”Branding Talks”, ser fram emot sändningen.

– Den digitala utvecklingen har gått otroligt fort och det har varit svårt för många att hänga med. Med ”Branding Talks” hoppas vi kunna bidra med kunskap och inspiration som hjälper både enskilda marknadsförare och branschen som helhet att utvecklas i rätt riktning, säger han och fortsätter:

– I studion har vi några av världens och Sveriges ledande marknadsföringsproffs, och de ska avhandla alltifrån hur man kan berätta en story och väcka känslor på ett par sekunder, till stora branschfrågor om hur vi kan enas kring bland annat mätningar.

Vill du se ”Branding Talks”? Registrera dig kostnadsfritt här.

Ämnen i artikeln:

YoutubeDagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.