Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Medierådgivarna om julen: "Det kostar att synas den här tiden"

Rådgivarna ger sina recept på hur du som annonsör lyckas bäst när julbruset står för dörren.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 13 December 2018, 12:00

Ämnen i artikeln:

VizeumScream

Eftersom trycket är högt under julen så gäller det att vara ute i god tid för att inte riskera att inte få plats i vissa medier. Emma Thorp, vd på mediebyrån Scream, säger att det är främst två förändringsfaktorer som är viktigt att ta hänsyn till när det kommer annonsköp under julen.

- Mobilen spelar en allt viktigare roll i kundresan, både gällande research och köp. Vi kan även se att konsumenterna blir allt flitigare med mobila prisjämförelser under julperioden, säger hon och fortsätter:

- Den andra förändringen är Black Friday. Vi kan se att julhandeln flyttar från fullmarginalförsäljning i december till rea i november och vi upplever att annonsörer i större utsträckning tidigarelägger sina satsningar med anledning av detta. Att hitta rätt investeringsnivå för olika delar av perioden blir allt viktigare.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt vecka 50.

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

 

Ämnen i artikeln:

VizeumScream

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.