Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Medier

Hon blir ny försäljningschef på DN och Expressen

Publicerad: 06 Mars 2019, 09:15

Helena Morland är Dagens Nyheters och Expressens nya försäljningschef.

Helena Morland får uppdraget att förstärka Dagens Nyheters och Expressens affär.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsDagens NyheterExpressen

Snart kommer Bonnier News Sales nya organisationsstruktur att sjösättas, och rekryteringen av Helena Morland är en del av det. I början av mars tillträdde hon som Dagens Nyheters och Expressens försäljningschef.

– Att få möjlighet att komma in i ett av Sveriges ledande mediehus och få jobba med två enormt starka varumärken som DN och Expressen – känns extremt roligt. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med mina kollegor fortsätta utveckla Bonniers News erbjudande så att vi alltid är relevanta, lösningsorienterade och med kunden i fokus, säger Helena Morland i ett pressmeddelande. 

Helena Morland har mångårig erfarenhet inom branschen och kommer närmast från adtechbolaget Seenthis. Där var hon försäljningschef med ansvar för den svenska marknaden. Innan dess jobbade hon för Schibsted SSI i två år och på Bauer Media i sju år. 

Paul Brandenfeldt, annonschef på Bonnier News, är nöjd med rekryteringen:

– Helena Morland har alla de egenskaper vi sökt efter. Stor digital kunskap med en gedigen erfarenhet inom försäljning. Hon kommer att göra stor skillnad inom Bonnier News med sitt trygga ledarskap och sin kompetens.

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.