Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Hon blir Aller Medias nya kommersiella redaktör

Publicerad: 1 April 2019, 08:54

Sara Grundberg blir kommersiell redaktör på Aller Medias Creative Studio.

Foto: Aller Media

Baaams tidigare chefredaktör Sara Grundberg återvänder till Aller Media


Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

Efter att ha varit chefredaktör på Baaam, lämnade Sara Grundberg Aller Media i början av 2018, för att starta eget.

Nu återvänder hon till mediekonceren, som kommersiell redaktör på Creative Studio.

– Att rekrytera in ytterligare en journalist med mångårig erfarenhet till Creative Studio vässar vår affär ytterligare. Sara Grundberg är en urkraft som jag är övertygad om kommer att skapa fantastiska kampanjer och mervärden för Aller medias kunder. Tillsammans med Sara kommer vi att fortsätta bryta ny mark för både läsare och annonsörer, säger Malin Karlunden, Head of Native på Aller media, i ett pressmeddelande.

Creative Studio arbetar nära Aller Medias varumärken både med kommersiella samarbeten, influencer marketing och event.

– Att arbeta med Aller medias kreativa affär innebär täta samarbeten med alla våra influencers. Sara har en lång erfarenhet av att arbeta med merparten av våra profiler och har även varit delaktig i rekryteringen av starka namn till vår influencer-portfolio. Att välkomna Sara tillbaka till Aller media gör vårt erbjudande ännu vassare, kommenterar Ida Antebro, Head of Influencer Marketing.

Sara Grundberg som tidigare jobbat på Aftonbladet, LRF Media och FAB Media börjar på sitt nya jobb den 2 maj. 

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.