Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Här kan du se ”Branding Talks”

Publicerad: 10 September 2020, 09:51

Foto: Christoffer Englund

I ”Branding Talks” ger bland andra forskarna Les Binet och Peter Field, Meds marknadschef Marika Baltscheffsky samt Klarnas marknadsdirektör David Sandström syn på branding i en digital värld.


Ämnen i artikeln:

YoutubeDagens Media

HÄR KAN DU SE BRANDING TALKS:

Svenskarnas konsumtion av onlinevideo ökar kraftigt. Det innebär en mängd nya utmaningar och möjligheter för svenska marknadsförare och byråer.

I det drygt timslånga programmet ”Branding Talks” – som Dagens Media producerar i samarbete med Youtube – diskuteras några av de viktigaste frågorna kopplade till förflyttningen från traditionella kanaler till online, såsom mätningar, räckvidd, kreativitet och effekt. 

”Branding Talks” rymmer både paneldiskussioner, case från Volkswagen och Klarna, och tips och råd från experter inom onlinevideo.

Ur innehållet:

• Från en studio i London deltar Les Binet och Peter Field, duon som i över ett decennium har forskat om effekt, i ett samtal om hur marknadsförare bör tänka och jobba i ett digitalt landskap. 

• Hur är läget på den svenska marknaden – och hur bör vi jobba? Det diskuterar Marika Baltscheffsky, CMO på Meds, Robert Jurewicz, Global Social Lead, digitalbyrån Precis Digital och Peter Nilsson, broadcast och trading director på Amplifi Sweden.

• Case: Andreas Dahlqvist från Nord DDB berättar om Volkswagens hyllade kampanj ”The no show room”.

• Hur kan vi skapa trygghet på marknaden med bättre mätningar? Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, Martin Hugosson, vd Group M och Carl Wåreus, chef för domestic clients, agencies och partners på Google Sverige, diskuterar den här frågan, mycket med utgångspunkt i det globala initativet ”Cross Media Measurement” som nu anpassas till den svenska marknaden.

• Case: David Sandström, marknadsdirektör på Klarna, berättar om betalföretagets resa.

Programledare och moderator är Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Dagens Media och Resumé.

Missade du sändningen? Här kan du se programmet.

Redaktionen Dagens Media

Ämnen i artikeln:

YoutubeDagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.