Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Här kan du se ”Branding Talks”

Publicerad: 10 september 2020, 09:51

Foto: Christoffer Englund

I ”Branding Talks” ger bland andra forskarna Les Binet och Peter Field, Meds marknadschef Marika Baltscheffsky samt Klarnas marknadsdirektör David Sandström syn på branding i en digital värld.


Ämnen i artikeln:

YoutubeDagens MediaHanna RiberdahlCross Media MeasurementBranding Talks

HÄR KAN DU SE BRANDING TALKS:

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Svenskarnas konsumtion av onlinevideo ökar kraftigt. Det innebär en mängd nya utmaningar och möjligheter för svenska marknadsförare och byråer.

I det drygt timslånga programmet ”Branding Talks” – som Dagens Media producerar i samarbete med Youtube – diskuteras några av de viktigaste frågorna kopplade till förflyttningen från traditionella kanaler till online, såsom mätningar, räckvidd, kreativitet och effekt. 

”Branding Talks” rymmer både paneldiskussioner, case från Volkswagen och Klarna, och tips och råd från experter inom onlinevideo.

Ur innehållet:

• Från en studio i London deltar Les Binet och Peter Field, duon som i över ett decennium har forskat om effekt, i ett samtal om hur marknadsförare bör tänka och jobba i ett digitalt landskap. 

• Hur är läget på den svenska marknaden – och hur bör vi jobba? Det diskuterar Marika Baltscheffsky, CMO på Meds, Robert Jurewicz, Global Social Lead, digitalbyrån Precis Digital och Peter Nilsson, broadcast och trading director på Amplifi Sweden.

• Case: Andreas Dahlqvist från Nord DDB berättar om Volkswagens hyllade kampanj ”The no show room”.

• Hur kan vi skapa trygghet på marknaden med bättre mätningar? Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, Martin Hugosson, vd Group M och Carl Wåreus, chef för domestic clients, agencies och partners på Google Sverige, diskuterar den här frågan, mycket med utgångspunkt i det globala initativet ”Cross Media Measurement” som nu anpassas till den svenska marknaden.

• Case: David Sandström, marknadsdirektör på Klarna, berättar om betalföretagets resa.

Programledare och moderator är Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Dagens Media och Resumé.

Missade du sändningen? Här kan du se programmet.

 

”Branding Talks” är ett betalt samarbete mellan Dagens Media och Youtube.

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev