Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Han är Schibsteds nya annonsdirektör

Publicerad: 5 April 2019, 06:11

Per Håkon Fasting blir annonsansvarig i Norge och Sverige på Schibsted News Media

Foto: Schibsted

Per Håkon Fasting är Schibsteds nya annonsdirektör. Han tar även plats i koncernens nya ledning.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Den nya annonsdirekören blir ansvarig för koncernens annonsmiljöer i Sverige och Norge. Ambitionen är att stärka samarbetet mellan de två länderna.

– Det här är en roll som kräver mycket operativt och praktiskt arbete, vilket passar mig bra. Länderna måste jobba tätare för synergieffekter och med tanke på hur vi bygger vår organisation. också för att kunna utnyttja vår teknologi, våra metoder och våra verktyg, säger han i ett pressmeddelande.

Per Håkon Fasting tillträder sin tjänst omedelbart, och inträder samtidigt i Schibsted News Medias ledningsgrupp.

– Trots att det finns stora skillnader mellan marknaderna så finns det även många likheter, med tanke på hur vi arbetar med annonsörer, mediebyråer och andra partners. Det gäller inte enbart att ha den rätta kompetensen, utan även att skapa en gemensam kulturförtåelse, säger han.

Per Håkon Fasting har tidigare jobbat i Tyskland, som administrerande direktör i Egmont Interactive. han har även startat och lett bolag som Schibsted interactive och Schibsted mobile – samt varit kommersiell direktör på VG. Det skriver Medier24. 

 

 

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.