Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Glädjesiffror för utomhusbolagen – folkmyllret är tillbaka

Publicerad: 10 September 2020, 05:31

Enligt JCDecaux visar de senaste mätningarna att antalet passeringar vid bolagets reklamskyltar var lika många under vecka 35 som de var vecka 8, alltså före pandemin slog till med full kraft.

Både JCDecaux och Ocean Outdoor vittnar om kraftigt ökade flöden av människor i gatumiljöer, köpcentrum och centralstationer. Det innebär också ökat intresse från annonsörer. ”Försäljningen har kommit i gång bra efter sommaren”, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetUtomhusUtomhusreklamJCDecauxClear ChannelOcean Outdoor

Utomhusbolagen drabbades hårt när coronapandemin slog till under våren. I april backade mediekategorin över 60 procent i Mediebyråbarometern, som mäter de investeringar som görs av mediebyråer.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.