Medier
Glädjesiffror för utomhusbolagen – folkmyllret är tillbaka
Publicerad: 10 september 2020, 05:31
Enligt JCDecaux visar de senaste mätningarna att antalet passeringar vid bolagets reklamskyltar var lika många under vecka 35 som de var vecka 8, alltså före pandemin slog till med full kraft.
Både JCDecaux och Ocean Outdoor vittnar om kraftigt ökade flöden av människor i gatumiljöer, köpcentrum och centralstationer. Det innebär också ökat intresse från annonsörer. ”Försäljningen har kommit i gång bra efter sommaren”, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux.
Utomhusbolagen drabbades hårt när coronapandemin slog till under våren. I april backade mediekategorin över 60 procent i Mediebyråbarometern, som mäter de investeringar som görs av mediebyråer.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.