Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Frida och Baaam startar menssajt

Baaam och Frida släpper gemensam kampanjsajt om mens. "Kampanjer laddade med syftesdriven förändringsjournalistik är en bärande balk i Baaams agenda", säger chefredaktör Jennie Sandberg.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 19 Februari 2019, 08:39

Ämnen i artikeln:

BaaamFrida

I en gemensam kampanj vill Baaam och Frida lyfta ämnet mens. Under sidan menssplaining.se samlar sajterna innehåll från både Baaam och Frida samt informativa Youtube-klipp, dessutom släpper de även podcasten "Menspodden". 

Satsningen görs efter att Baaam och Frida märkt av ett stort intresse från sin målgrupp gällande just mens. 

– Vi står i daglig kontakt med tusentals unga kvinnor och vårt material om mens är inte bara bland det mest lästa, vi får dessutom ofta önskemål om att producera mer innehåll på temat. Ett tydligt tecken på att det finns stora kunskapsluckor att fylla. Och det är precis det som den här kampanjen syftar till, säger Jennie Sandberg, chefredaktör för Baaam och Frida, i ett pressmeddelande. 

Sajten Frida ingår sedan sommaren 2018 i Baaam och kampanjen är sajternas första gemensamma kampanj sedan förändringen. 

– Kampanjer laddade med syftesdriven förändringsjournalistik är en bärande balk i Baaams agenda. Att för första gången göra gemensam sak med Frida och inkludera även de yngre läsarna känns oerhört viktigt. Det här är ett hett ämne som förenar våra läsargrupper på ett logiskt sätt, säger Jennie Sandberg. 

Ämnen i artikeln:

BaaamFrida

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.