Medier
Forskaren utvärderar: Här är domen över mediehusen
Publicerad: 26 maj 2023, 11:03
Omvandlingstrycket gör att bolagen som presterar sämst sannolikt blir bättre framöver, menar klimatforskaren Tommy Borglund.
Foto: isayildiz
Mediehusen som mäter sitt klimatavtryck har också ofta någon form av hållbarhetschef och man jobbar efter tydliga klimatmål. Av de nordiska mediehusen sticker Aller Media ut – men inte i positiv bemärkelse. ”Det är inte proaktivt”, säger klimatforskaren Tommy Borglund.
Ämnen i artikeln:
Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorAller MediaEgmontSchibstedBonnierBonnier NewsViaplay GroupTV4Warner Bros DiscoveryGoogleFacebookDagens Media har under temaveckan om hållbarhet i mediebranschen ställt frågor till elva medieföretag om deras klimatarbete. Här är en kortare sammanställning – som vi har bett Tommy Borglund,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.