fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Forskaren utvärderar: Här är domen över mediehusen

Publicerad: 26 maj 2023, 11:03

Omvandlingstrycket gör att bolagen som presterar sämst sannolikt blir bättre framöver, menar klimatforskaren Tommy Borglund.

Foto: isayildiz

Mediehusen som mäter sitt klimatavtryck har också ofta någon form av hållbarhetschef och man jobbar efter tydliga klimatmål. Av de nordiska mediehusen sticker Aller Media ut – men inte i positiv bemärkelse. ”Det är inte proaktivt”, säger klimatforskaren Tommy Borglund.

Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorAller MediaEgmontSchibstedBonnierBonnier NewsViaplay GroupTV4Warner Bros DiscoveryGoogleFacebook

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Dagens Media har under temaveckan om hållbarhet i mediebranschen ställt frågor till elva medieföretag om deras klimatarbete. Här är en kortare sammanställning – som vi har bett Tommy Borglund,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev