Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medier
Publicerad: 2 juli 2020, 10:23
Jonas Ohlsson, Nordicom, Madeleine Thor, IRM, Peter Callius, Kantar Sifo och Daniel Eriksson, Sveriges Mediebyråer, ger sin syn på konjunkturen 2020 och 2021.
Botten kan snart vara nådd för medie- och reklaminvesteringarna, men det lär bli tufft ett bra tag till. För Dagens Media ger experterna på IRM, Sveriges Mediebyråer, Nordicom och Kantar Sifo sin syn på mediemarknadens utveckling 2020 och 2021. ”Vi kommer att se fler oortodoxa samarbeten”, säger Peter Callius på Kantar Sifo.
Om vi har tur vänder medie- och reklaminvesteringarna upp från och med i juni, men det kan bli senare. Nästa år väntas bli bättre, men fortfarande klart lägre än 2019.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.