Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Experterna: Så utvecklas marknaden resten av 2020 och 2021

Publicerad: 2 Juli 2020, 10:23

Jonas Ohlsson, Nordicom, Madeleine Thor, IRM, Peter Callius, Kantar Sifo och Daniel Eriksson, Sveriges Mediebyråer, ger sin syn på konjunkturen 2020 och 2021.

Botten kan snart vara nådd för medie- och reklaminvesteringarna, men det lär bli tufft ett bra tag till. För Dagens Media ger experterna på IRM, Sveriges Mediebyråer, Nordicom och Kantar Sifo sin syn på mediemarknadens utveckling 2020 och 2021. ”Vi kommer att se fler oortodoxa samarbeten”, säger Peter Callius på Kantar Sifo.


Ämnen i artikeln:

SifoIRMNordicomSveriges Mediebyråer

Om vi har tur vänder medie- och reklaminvesteringarna upp från och med i juni, men det kan bli senare. Nästa år väntas bli bättre, men fortfarande klart lägre än 2019.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.