Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Dramatiskt fall för Aftonbladet

Publicerad: 4 Februari 2020, 07:05

Foto: Janne Næss

Annonsförsäljningen för kvällstidningarna fortsätter att gå ned. Siffror som Dagens Media kan avslöja visar att Aftonbladet under förra året 2019 drabbats av en av de kraftigaste nedgångarna på mycket länge, skriver Jan Scherman.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibstedJan Scherman

Siffrorna visar på en total annonsförsäljning förra året på cirka 740 miljoner kronor. Året dessförinnan var siffran 907 miljoner, enligt bokslutet för 2018. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.