Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

Discovery och Spotify hyllar kreativa kvinnor med event

Publicerad: 5 Mars 2019, 13:59

Henriette Zeuchner är vd på Discovery Networks Sverige.

Foto: Janne Næss

På internationella kvinnodagen lanserar Spotify och Discovery Networks för första gången det gemensamma eventet ”The Nine Muse Festival”.


Ämnen i artikeln:

SpotifyInternationella kvinnodagenDiscovery Networks

Discovery Networks Sverige och Spotify arrangerar festivalen ”The Nine Muses Festival”, som ska bli årligt återkommande.

På internationella kvinnodagen hålls endagseventet vars syfte är att lyfta kvinnor inom den kreativa näringen, samt erbjuda en möjlighet att inspireras och få utväxling av varandra. 

Dagen kommer att kantas av workshops, möjligheter till nätverkande, och inspirerande talare, skriver Discovery i ett pressmeddelande. 

Henriette Zeuchner, är vd på Discovery Networks Sverige:

– Att lyfta och inspirera kreativa kvinnor runt om i världen ligger i Discoverys dna. Genom ”Nine Muses Festival” är vi tillsammans med Spotify glada över att få skapa ett nytt forum där kvinnor kan dela sin passion och begåvning.

Bland eventets talare finns Dr. Fern Riddell, historiker och kolumnist på BBC History Magazine, Dr. Ahmad Sarmast, Grundare och direktör på Afghanistan National Institute of Music, Rebecca Broni, HR Business Partner på Discovery Networks Sverige samt programledaren Gry Forsell.

Eventet hålls på Munchenbryggeriet i Stockholm.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.