Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Digitala prenumerationer först ut i Dagens Medias satsning på temaveckor

Publicerad: 25 Januari 2021, 07:35

Åtta veckor per år ska Dagens Media fördjupa sig inom några av mediebranschens viktigaste områden.

Dagens Media kopplar greppet om några av branschens viktigaste områden. Vid åtta tillfällen under året erbjuder vi fördjupande temaveckor för våra prenumeranter. Först ut är en djupdykning i digitala prenumerationer och abonnemang.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaDigitala prenumerationerstreamingDagspressTvWebb-tvPodcast

Mediebranschen är under snabb omvandling. En tydlig förändring är hur mediehusen – oavsett om de erbjuder rörlig bild, textbaserad journalistik eller ljudbaserat innehåll – styr om affären från i huvudsak annonsfinansiering till intäkter från konsumenter.

LÄS OCKSÅ: Nu tar vi nästa steg i utvecklingen av Dagens Media – vad är viktigt för dig? 

Prenumerations- eller abonnemangsaffären växer just nu kraftigt på den svenska marknaden, men kampen om hushållens pengar hårdnar i takt med att allt fler aktörer väljer att låsa sitt innehåll för alla läsare, lyssnare eller tittare som inte betalar.

Den här utvecklingen ska vi fördjupa oss i på dagensmedia.se under nästa vecka, den 1-7 februari, då vi kickar igång vår satsning på digitala temaveckor. 

Som betalande läsare får du bland annat en bild av hur marknaden ser ut idag, hur mediebolagen arbetar för att hålla nere churnen, hur premiumsajternas djungel av tekniska lösningar ser ut, samt en förståelse för de olika aktörernas framtidsstrategier.

Så här ser planen ut för samtliga temaveckor under våren:

Vecka 5: Digitala prenumerationer och abonnemang

Vecka 10: Framtidens annonsmarknad

Vecka 15: Tv-marknadens omvandling

Vecka 20: Martech, adtech och mediatech

Vecka 24: Mediepolitik, demokrati och global konkurrens

De digitala temaveckorna är en del av en större satsning på mer fördjupande journalistik på dagensmedia.se. 

Inom kort ska vi även börja publicera guider för hur du kan jobba med nya verktyg, kanaler och metoder på mediemarknaden, samt återkommande analyser från några av branschens bästa experter inom olika områden.

Läs mer här om hur vi planerar att utveckla Dagens Media under våren 2021.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här

Här hittar du kontaktuppgifter till Dagens Medias redaktion och annonsavdelning.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.